Zakaj je majica na Touru rumena?

Rumena majica, ki jo nosi vodilni kolesar na Dirki po Franciji, je ena najbolj prepoznavnih športnih ikon na svetu. Njena zgodba sega v leto 1919, ko so jo prvič uvedli z namenom, da bi med množico udeležencev označili najboljšega v skupnem seštevku.

Zakaj je majica na Touru rumena?

Pobudo za rumeno majico je dal Henri Desgrange, soustanovitelj dirke in urednik športnega časopisa L’Auto. Barva ni bila izbrana naključno – časopis je bil namreč tiskan na rumenem papirju, zato je rumena postala simbol vodilnega kolesarja na dirki, ki jo je isti časopis tudi organiziral.

Tradicionalno vodilni kolesar rumeno majico prejme po vsaki etapi, če ima najnižji skupni čas. Ob tem mu podelijo tudi šopek rož in plišastega levčka, darilo sponzorja Crédit Lyonnais, ki je podpornik dirke od leta 1987. Lev kot simbol se navezuje na logotip banke in je postal nepogrešljiv del podelitvene simbolike.

Tour de France je s svojo dolgoletno zgodovino vplival tudi na druge velike kolesarske dirke. Na Giru d’Italia nosi vodilni kolesar rožnato majico, barva je povzeta po papirju, na katerem je bil tiskan časopis La Gazzetta dello Sport, ki je ustvaril Giro. Na Dirki po Španiji pa od leta 2010 vodilnega označuje rdeča majica, prej pa je bila to več let rumena in vmes tudi zlata.

Rumenih majic ne podeljujejo samo na Touru. Isti sistem imajo tudi dirke Pariz–Nica, Criterium du Dauphiné in Dirka po Baskiji, ki jih prav tako organizira podjetje ASO, lastnik Toura.

Danes je rumena majica več kot zgolj oblačilo – je simbol prestiža, boja, vzdržljivosti in zgodovine, ki v juliju preplavi Francijo in svet.

Image

KONTAKT
urednistvo@adriainfo.si

T: 070 44 11 41

 

 

UREDNIŠTVO:
urednistvo@adriainfo.si

OGLAŠEVANJE:
oglasi@adriainfo.si

Testing Game Plan

Vesti

Vse vesti
0