Računsko sodišče izdalo mnenje s pridržkom za poslovanje podjetja Prodnik
Računsko sodišče Republike Slovenije je revidiralo poslovanje Javnega komunalnega podjetja Prodnik d.o.o. za leto 2022. Namen revizije je bil preveriti pravilnost poslovanja podjetja v okviru izvajanja javne službe oskrbe s pitno vodo, nabav blaga in storitev, upravljanja osnovnih sredstev, prejemkov direktorja ter zadolževanja. Na podlagi ugotovitev je Računsko sodišče izdalo mnenje s pridržkom, saj podjetje na več področjih ni ravnalo v skladu s predpisi in internimi sklepi.
Med nepravilnostmi je bilo ugotovljeno, da je podjetje za opravljene posebne storitve zaračunalo prenizki znesek v višini 759 evrov. Programi oskrbe s pitno vodo niso vsebovali vseh zahtevanih podatkov, kar je prav tako v neskladju s predpisi. Na področju javnih naročil je podjetje ravnalo v nasprotju z načelom transparentnosti, saj ni pravočasno objavilo sprememb pogodb, finančna zavarovanja je pridobilo prepozno, prav tako pa ni zadržalo sredstev v višini 11.111 evrov do izpolnitve vseh pogodbenih obveznosti izvajalca.
Revizija je pokazala tudi pomanjkljivosti pri merilih za določanje spremenljivega dela prejemka direktorja. Merila niso bila jasno opredeljena, kar je onemogočilo njihovo natančno merjenje in kvantitativno ocenjevanje. Poleg tega je nadzorni svet sklenil pogodbo z direktorjem, ki je vključevala določbo o odpravnini, ki ni bila skladna z veljavnimi predpisi.
Javno podjetje ni odpravilo vseh ugotovljenih nepravilnosti med samim postopkom revizije. Zato je Računsko sodišče zahtevalo predložitev odzivnega poročila, v katerem mora podjetje pojasniti ukrepe za odpravo nepravilnosti in izboljšanje poslovanja. Poleg tega je podjetju podalo tudi priporočila za izboljšanje delovanja in skladnosti s predpisi.
Revizijsko poročilo opozarja na pomen doslednega spoštovanja zakonskih in pogodbenih določil ter transparentnosti v poslovanju javnih podjetij, ki upravljajo z javnimi sredstvi. V odzivnem poročilu bo podjetje Prodnik d.o.o. moralo predstaviti načrte za izboljšanje, da bi zagotovilo skladnost poslovanja z zakonodajo in pravili dobre prakse.