Mladi chef iz Hiše Franko zmagal na regijskem finalu prestižnega tekmovanja
Na Malti je včeraj potekal regijski finale tekmovanja S.Pellegrino Young Chef Academy 2024, kjer je 26-letni Pablo Donadio Falcon iz Hiše Franko osvojil prestižno zmago. Z mentorico Yvonne Melee Simon je navdušil z jedjo, ki jo je poimenoval Haiku gori. Jed, posvečena njegovi mami, je izražala okuse in občutke posoških gora, kar je očaralo petčlansko žirijo vrhunskih evropskih chefov.
Pablo je z zmago postal predstavnik jugovzhodne Evrope in Mediterana na svetovnem finalu, ki bo prihodnje leto v Milanu. Slovenske barve sta na regijskem tekmovanju uspešno zastopala še Boštjan Volk iz Gostišča Volk z jedjo Jelen in buča ter Matija Cotič iz Kulinarike Matjaž Cotič z jedjo Zgodba o skromni repi tropinki. Sodniki so namignili, da sta oba slovenska tekmovalca končala v zgornji polovici tekmovalcev.
Po razglasitvi je Pablo povedal, da zmago še vedno dojema kot izjemno pomemben mejnik na svoji karierni poti. Poudaril je, da so priprave na tekmovanje zahtevale veliko truda, vendar mu je samozavest, pridobljena na Malti, pomagala, da je vse izvedel na avtentičen način. Njegova zmaga je sprožila val veselja tudi v ekipi Hiše Franko, ki trenutno gostuje v Koebenhavnu. Ana Roš, chef Hiše Franko, mu je takoj po razglasitvi osebno čestitala.
Jed Haiku gori je navdihnila japonska poezija haiku, z jedjo pa je Pablo želel povezati lepoto poezije in gastronomije. Jed je bila sestavljena iz treh »verzov«: krekerja iz stročnic z emulzijo bučnih semen, gozdne infuzije iz brinovih jagod in borovih iglic ter srnjaka z bučo, tartufovo kremo in črnim česnovim misom.
Eden od sodnikov, slovenski chef Igor Jagodic iz restavracije Strelec, je razkril, da je bil Pablo soglasno izbran za zmagovalca, kar je na regijskem finalu prvič.
Tekmovanje S.Pellegrino Young Chef Academy velja za enega najprestižnejših dogodkov v svetu gastronomije. Letos se je za sodelovanje prijavilo več tisoč mladih kuharjev, med katerimi so strokovnjaki Mednarodne šole italijanske kulinarike ALMA izbrali 165 kandidatov za 15 regijskih finalov. Slovenija je s tremi predstavniki na regijskem finalu ponovno dokazala svoj vpliv na svetovni kulinarični sceni.
Lili Vodušek, produktna vodja blagovne znamke S.Pellegrino za Slovenijo, je poudarila, da je slovenska udeležba znova izpostavila tradicionalne sestavine in trajnostne prakse, ki so globoko zakoreninjene v slovenski kulinariki. Pablo bo Slovenijo prihodnje leto zastopal na globalnem finalu, kjer se bo pomeril z najboljšimi mladimi chefi z vsega sveta.