Začetek oddajanja vlog za dolgotrajno oskrbo na domu prinaša izzive, število vlog zaenkrat obvladljivo
Centri za socialno delo so ob začetku zbiranja vlog za dolgotrajno oskrbo na domu kadrovsko obremenjeni, število vlog pa je po navedbah Skupnosti CSD Slovenije za zdaj še obvladljivo. Opažajo pa jasen trend rasti, ki se bo po ocenah ministrstva za solidarno prihodnost nadaljeval. Po ocenah naj bi v letošnjem letu vlogo za oskrbo na domu oddalo približno 13.000 ljudi.
Minister za solidarno prihodnost Simon Maljevac je v torek v oddaji Odmevi poudaril, da gre za novo pravico po zakonu o dolgotrajni oskrbi, ki bo začela veljati 1. julija. Temeljno mrežo storitve bodo sestavljali sedanji izvajalci pomoči na domu, omogočeno pa je tudi vključevanje fizioterapevtov in delovnih terapevtov iz zdravstvenih ustanov. Minister je izpostavil, da se bo število uporabnikov v prihodnjih letih povečalo in da bodo potrebne dodatne zaposlitve.
Do zdaj so centri prejeli več sto vlog, operacijski sistem za obravnavo vlog pa se še razvija. Ocenjevanje potreb na terenu bodo izvajali svetovalci, ki skupaj z upravičenci pripravijo načrt storitev. Po izdaji odločbe sledi dogovor z izvajalcem in začetek izvajanja storitve.
Ministrstvo je centrom dodelilo 128 novih zaposlenih, med njimi 89 svetovalcev in 39 administrativnih delavcev. V Skupnosti CSD opozarjajo, da je to premalo, da še niso zapolnjena vsa delovna mesta in da so pogoji za zaposlitev zahtevni, saj zakon določa tri leta izkušenj v socialnem varstvu. Kadrovski bazen pa je po njihovem mnenju prazen.
Zaradi velikega števila vlog in še nevzpostavljenega informacijskega sistema bi se lahko postopki obdelave vlog zavlekli vse do jeseni. Skupnost CSD tudi nima podatka, ali je bila pogodba z izvajalcem informacijske podpore že podpisana.
Minister je spomnil, da se je kot prva pravica iz zakona o dolgotrajni oskrbi že januarja lani začela izvajati pravica do oskrbovalca družinskega člana, ki jo trenutno koristi 1600 oseb. Od 1. decembra letos bo za več kot 20.000 ljudi v institucionalnem varstvu veljalo novo pravilo, po katerem bodo plačevali le stroške bivanja. Za dodatna vprašanja je uporabnikom na voljo klicni center 114.