Posvet s poplavljenimi občinami za pospešitev postopkov obnov po naravni nesreči
Ministrstvo za naravne vire in prostor je v sodelovanju z Ministrstvom za javno upravo v Celju organiziralo posvet, namenjen poplavljenim občinam in upravnim enotam, z osredotočenjem na postopke prostorskih aktov in izdajo gradbenih dovoljenj za oškodovance avgustovskih poplav leta 2023.
Na srečanju, ki so se ga udeležili predstavniki občin, upravnih enot in drugih ključnih institucij, so bili predstavljeni prilagojeni procesi izdaje gradbenih dovoljenj. Ti temeljijo na zakonodaji, sprejeti za pospešitev obnovitvenih postopkov (Zakon o obnovi, razvoju in zagotavljanju finančnih sredstev ter Zakon o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in plazov).
Državni sekretar in vodja Službe za obnovo po poplavah in plazovih Boštjan Šefic je ob robu dogodka poudaril pomen sodelovanja vseh akterjev pri pospeševanju postopkov. »Namen današnjega posveta je operativno dogovoriti potek procesov, da bodo ti učinkoviti in bodo prizadeti oškodovanci čim prej pridobili potrebna dovoljenja,« je dejal. Pri tem je izpostavil prioritetno obravnavo teh postopkov s strani pristojnih organov ter pomen prilagoditev pri lokacijskih preveritvah in občinskih prostorskih načrtih, kar bo pospešilo pridobivanje gradbenih dovoljenj.
Državni sekretar je pojasnil, da postopki potekajo tekoče, z izjemo zamud pri pripravi strokovnih podlag, kjer je bilo potrebno pridobiti dodatne podatke za ustrezne odločitve. »Postopki cenitev, priprave, usklajevanja in podpisa pogodb ter izplačil potekajo brez večjih zastojev, vendar je treba upoštevati zahtevnost teh procesov,« je dejal.
Posvet je bil zasnovan kot platforma za izmenjavo informacij med akterji na lokalni in državni ravni, da se zagotovi kar najhitrejša obnova poplavljenih območij in podpora prizadetim prebivalcem. Prilagoditev postopkov v okviru zakonodaje in tesno sodelovanje vseh vključenih akterjev sta ključna elementa za uspešno izvedbo obnove.