Vodstvo AVP zagotavlja, da si prizadevajo za reševanje problematike pomanjkanja ocenjevalcev na vozniškem izpitu
Na Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP) se zavedajo problematike podaljševanja čakalnih dob za izpitno vožnjo na nekaterih območjih in si aktivno prizadevajo za njeno reševanje, so za STA navedli v vodstvu agencije.
Obenem so zagotovili, da dialog s sindikatom AVP, ki je začel priprave na stavko, ves čas poteka.
V sindikatu AVP opozarjajo na slabe pogoje za ocenjevalce na vozniškem izpitu in njihovo pomanjkanje, zaradi česar se daljšajo čakalne dobe za izpitno vožnjo. Plača ocenjevalca začetnika bi morala biti vsaj primerljiva s plačo učitelja vožnje, menijo v sindikatu, kjer so začeli priprave na stavko.
V vodstvu agencije so za STA pojasnili, da za reševanje nastalih razmer izvajajo vrsto ukrepov, med katerimi so navedli nadurno delo, vključevanje pogodbenih sodelavcev, redna usposabljanja za nove ocenjevalce in aktivno iskanje kadra - še posebej na območjih z najdaljšimi čakalnimi dobami. Od leta 2021 so usposobili 26 novih ocenjevalcev, zaposlili so jih 11, vendar zanimanje za poklic ostaja skromno, so navedli.
Pomanjkanje kadra tako ostaja glavni izziv. Delo ocenjevalca lahko namreč opravlja le oseba z ustreznimi izkušnjami in predhodnim delom v šoli vožnje. Poleg zahtevnosti poklica in starostne strukture - povprečna starost ocenjevalcev je skoraj 50 let - pa je po oceni AVP razlog tudi v konkurenčnosti pogojev zaposlitve. Po zadnji plačni reformi se plače postopno zvišujejo, vendar je prehodno obdobje zahtevno, so dodali.
Po navedbah AVP gre tako za dolgoročen problem, ki nima hitrih rešitev. AVP deluje kot del javne uprave, zato je kadrovski načrt agencije določen na ravni države. Potrebe po dodatnih kadrovskih okrepitvah redno naslavljajo na pristojno ministrstvo za infrastrukturo, predlog za povečanje kadrovskega načrta so na ministrstvo nazadnje naslovili v sredini aprila.
Ob tem navajajo, da na obremenjenost sistema vplivajo povečanje števila kandidatov po epidemiji covida-19, izrazita generacija 18-letnikov in koncentracija kandidatov v univerzitetnih središčih. Na voljo je sicer sprotno osveževanje prostih terminov, kar omogoča, da lahko nekateri kandidati pridejo na izpit hitreje. Prav tako opravljanje vozniškega izpita ni vezano na kraj bivanja.
Vodstvo agencije sicer zavrača očitke sindikata o domnevno neustreznem odnosu do napovedane stavke, ki so jih zasledili v nekaterih medijskih izjavah. Poudarjajo, da dialog s sindikatom ves čas poteka, vodstvo je tudi v stalnem stiku s pristojnim ministrstvom in svetom AVP.
"Aktivno si prizadevamo za reševanje nastale situacije z namenom, da do stavke ne pride, saj menimo, da trenutne zahteve ne upravičujejo takšnega koraka - še posebej v razmerah, ko bi stavka dodatno podaljšala že tako dolge čakalne dobe na nekaterih območjih," so zapisali v odgovoru za STA.
V številnih točkah, ki jih izpostavlja sindikat AVP, pa so bili po navedbah vodstva agencije že doseženi konkretni premiki. Med drugim so omenili, da so ocenjevalci v okviru zadnje plačne reforme napredovali za štiri plačne razrede, ostali zaposleni v povprečju za tri. V letu 2024 je ocenjevalec s približno 20 leti delovne dobe prejel 2284 evrov, v letu 2025 pa 2556 evrov (bruto plača brez dodatkov) in imel povprečno 30 dni dopusta, so dodali.