Brezalkoholne pijače osvajajo svet
Prodaja brezalkoholnih pijač po svetu vztrajno raste in postaja vse pomembnejši segment na trgu pijač. Po podatkih analize Euromonitorja je globalna prodaja brezalkoholnih pijač v letu 2023 presegla 20 milijard dolarjev, kar je dvakrat več kot leta 2018. Povečanje prodaje je bilo v letu 2023 kar 20-odstotno, medtem ko je rast prodaje alkoholnih pijač znašala zgolj osem odstotkov.
Padec zanimanja za alkoholne pijače je še posebej opazen pri mlajših generacijah. Med Američani, starimi od 18 do 34 let, jih alkohol redno uživa le še 62 odstotkov. Pojem "zebra-striping," ki opisuje menjavo alkoholnih pijač z brezalkoholnimi, je postal nov trend, ki pridobiva na priljubljenosti.
Na ta trend se hitro prilagajajo tudi vodilna podjetja v proizvodnji alkoholnih pijač. Diageo je na primer razvil brezalkoholno različico priljubljenega ruma Captain Morgan Spice Gold, medtem ko je Moet & Chandon investiralo v proizvodnjo French Bloom, penečega brezalkoholnega vina. Za podjetja so brezalkoholne pijače še posebej privlačne zaradi nižjih cen in davkov, ki jih spremljajo, kar omogoča večjo dobičkonosnost. Kar 89 odstotkov prodaje brezalkoholnih pijač odpade na pivo, medtem ko vino in žgane pijače skupaj predstavljajo sedem odstotkov.
Trendu brezalkoholnih pijač so se pridružile tudi številne znane osebnosti. Med njimi so Blake Lively, Katy Perry in Lewis Hamilton, ki so razvili lastne blagovne znamke brezalkoholnih pijač, s čimer dodatno spodbujajo njihovo priljubljenost.
Kljub temu alkohol ostaja izjemno močan igralec na globalnem trgu. V letu 2023 je prodaja alkoholnih pijač dosegla 1,8 trilijona dolarjev, medtem ko se je odstotek Američanov, ki pijejo alkohol, v zadnjih dveh desetletjih obdržal pri približno 60 odstotkih.
Rast prodaje brezalkoholnih pijač pa jasno nakazuje, da potrošniki vse bolj iščejo alternative, ki ponujajo okus in izkušnjo brez posledic alkohola, kar naznanja dolgoročno spremembo v industriji pijač.